Fler konserter för oss som inte kan (eller vill) ta oss till Debejser.

Jag har redan tidigare hojtat om Okkervil Rivers (29 oktober, Pustervik), Bon Ivers (24 september, Pustervik) och Leonard Cohens (12 oktober, Scandinavium) kommande spelningar. Missar man dem bör man bestraffas med en hårddiskkrasch, eller åtminstone få en rejäl repa i sin favorit-cd. Här är ytterligare två intressanta konserter i Göteborg. Konserter som kanske kan mildra min (och din?) avundsjuka för Stockholms musikutbud.

17/10: The Hold Steady på Sticky Fingers.
Jag vet i alla fall en skivgris som kommer slå sönder sin spardito och hosta upp stålar för att se den här konserten. Bandet spelar en fredag. Det är bra, för Hold Steady gör extremt ölhävarvänlig musik. Här är de i ett liveklipp - vars enda syfte är att fresta - från Sasquatch, 2007. Låten är den vackra "First Night". Lyssna och se här!

21/11: Lambchop på Sticky Fingers.
Countryrock från Nashville. Lammkotlett på Sticky. Det smakar. För mig är Lambchops musik oemotståndlig; den träffar rakt in i mitt musikaliska DNA. Kanske beror det på Tindersticksvibbarna? Kanske är det Kurt Wagners fantastiska röst det kommer an på? Lite mörk och ruffig, så som jag gillar det (man kan ana att han, likt mig, tar en och annan tjuvrök på balkongen - även om rökningen - förvisso - inte försett mig med lika maffiga stämband som Kurts). Bra är det hursomhelst. Här kommer återigen ett - utan några som helst ersättningskrav på Sticky - skamlöst försök att sälja in en konsert: här är "Up With People" från albumet Nixon. Lyssna och se här!


Kommentarer
Postat av: Gonzo

Faaan!!! Jag får ta ett snack med csn.. de måste ge mig mer pengar!!! Först Nwe Model Army den 29 sep och sen Hold Steady..jag kommer gå i konkurs och dessutom bli utslängd hemmifrån...men det e klart att vi går???

2008-08-20 @ 13:29:10
URL: http://www.skivgrisen.blogspot.com
Postat av: Anders

Mer. Pengar. CSN. Alltså jag förstår orden var och en för sig, men när begriper ingenting när de sätts ihop. Klart vi går! Bokar gör man på www.luger.se

2008-08-20 @ 14:05:15
Postat av: Gonzo

Vi får fösöka rodda ihop det där med billjetter..får helt enkelt höras av i den analoga världen.

2008-08-20 @ 23:32:06
URL: http://www.skivgrisen.blogspot.com
Postat av: Jimmy

Både Lambchop och Håll Stadigt hade varit kul att få se, skall försöka att övertyga fru Myhre om vikten av att få se en bra konsert.

2008-08-21 @ 08:19:03
Postat av: Anders

Gonzo: Hör av mig, senast imorgon!



Jimmy: Fru Myhre känner redan till det, tror jag. Hon såg det i ögonen hos tre skivgrisar och en Anders i musikrummet - fyra stora "pojkar" med alldeles för stora godispåsar.

2008-08-21 @ 10:14:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0