En smak av sommaren 1



Sommaren har varit härlig. Jag har lyssnat på mängder av ny och gammal musik, och fått nya favoritlåtar. Så without further ado: här kommer sommarmix numero 1, innehållande musiken som gjort de lata dagarna extra lata. (Och som vanligt hittar du spelaren i marginalen. Edit: Länk till blandbandet.)

Blandbandet "En smak av sommaren 1":

01. "Les Champs Elysées" - Joe Dassin (Den som inte blir glad av den här dängan måste vara rejält tjurig, eller Blåvitt-supporter på väg hem från Basel.)
02. "The Afterlife pt. 1" - Run On Sentence (Alldeles fräscht. Alldeles underbart.)
03. "A Horse With No Name" - America (Under många år trodde jag att det var Neil Young som gjorde den här ljuvliga låten. Det var fel. Synd att det inte är det, då hade jag kunnat höra den live på Way Out West.)
04.  "Drowning in the sea of love" - Joe Simon (Fantastisk soullåt. Joe har en sån där trumpetliknande röst, ungefär som Louis Armstrong hade.)
05. "Our House" - Madness (Jävlar vad bra galningarna var. 'Our House'´funkar fortfarande - man blir glad liksom.)
06.  "Highwaymen" - The Highwaymen (Travelling Wilbury's goes country. Kris Kristoferson, Willie Nelson, Waylon Jennings och Johnny Cash i en finstämd sak.)
07. "It's all over now, Baby Blue" - Bob Dylan (Maistro Bob när han är som bäst.)
08. "Sail Away" - Randy Newman
09. "Wake up everybody" - Harold Melvin & The Bluenotes (
Detta är fantastisk, fantastisk, fantastisk soul. Lyssna på det sköra pianointrot, njut av rösterna. Nämnde jag att det är fantastiskt?)


Kommentarer
Postat av: Carl

Gillar verkligen att läsa dina listor/blandband. De innehåller alltid några av mina personliga favoriter plus några grejer jag aldrig hört talas om. Och då blir man förstås nyfiken! (Sugen på att byta nån gång?)Teddy Pendergrass är verkligen en ofattbart mäktig sångare.



Way Out West! Vi ses kanske inte, men vi kanske ser liknande grejer! Låt oss hoppas att det hinner regna undan det värsta redan i natt.//C

2008-08-08 @ 00:23:24
URL: http://bandetskuggan.wordpress.com
Postat av: Anders

Kul att höra, Carl! Det är meningen med bloggen, att tipsa.



Idag ser jag The National, Okkervil River samt Sigur Ros. Utöver det håller öronen och ögonen öppna.

2008-08-08 @ 11:16:29
Postat av: Anonym

Okkervil river hellre än Sonic Youth alltså. Hmm. Det är förmodligen så att OR spelar närmre min egen musiksmak, men Sonic Youth är såna där legender som jag inte "bockat av".



En koll med SMHI nu kl 12 ser ganska hoppfull ut om en regnfri kväll. Åker nog och köper stövlar ändå, ifall hela området är en lervälling.



/C

2008-08-08 @ 12:00:13
Postat av: Anders

Jag gillar okkervil och har några livealbum som är j-t bra. Så för mig är valet enkelt. Köpte stövlar. Blev hetsad av allt snack om regn. Sitter på bussen. På väg till wow. Stövlarna klämmer. Fan. Anders

2008-08-08 @ 12:21:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0