Bob Dylans låtskatt 1: "Most Of The Time"

"Oh Mercy" är inte något av mina favoritalbum med Bob Dylan. Det släpptes under Dylans svagare period (med Dylanmått), dvs 80-talet. 1989 för att vara exakt. Att albumet inte tillhör mina favoriter är dock inte liktydigt med att det saknas bra låtar. Tvärtom. "Political World" svänger på bra och hade gjort Ulf Dageby kiwifärgad av avund. "Disease of Conceit" är som en varm sommarvind. "What Good Am I" likaså. Men, det är "Most of The Time" som är albumets finaste stund; den lämnar mig värnlös. Den stannar tiden. "Most Of The Time" är därför för alltid parkerad i toppen bland mina Dylanfavoriter. Den är något av det vackraste han gjort och den ensam gör albumet värt varenda krona. 

 



PS. Att filmklippet dessutom kommer från en av mina favoritfilmer, Eternal sunshine of the spotless mind, gör inte upplevelsen sämre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0